واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

یک باند گوشی‌قاپی در مشهد منهدم شد | ۲۰ فقره سرقت در ساعات اولیه بامداد

  • کد خبر: ۱۸۴۷۰۷
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
یک باند گوشی‌قاپی در مشهد منهدم شد | ۲۰ فقره سرقت در ساعات اولیه بامداد
انهدام یک باند گوشی­‌قاپی که شبانه اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز شگرد مرموزانه‌ای در پیش گرفته بودند. روز‌ها می‌خوابیدند و شب‌ها سرمست از خواب برمی‌خاستند و به دل کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌زدند. بیشتر حول‌وحوش هسته مرکزی شهر می‌چرخیدند و با موتورسیکلت جدیدشان، از ساعت ۳ بامداد سوژه‌هایشان را شناسایی و گاهی تعقیب می‌کردند. دو متهم جوان در بزنگاهی، گوشی تلفن همراه قربانیان را می‌قاپیدند و در خیابان‌های خلوت شهر گم‌وگور می‌شدند. شگرد مکارانه این سارقان از چشم پلیس مشهد مخفی نماند و یکی از متهمان دستگیر شد. با دستگیری دیگر مال‌خر این پرونده، تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان آغاز شده است.

سرقت‌های بامدادی، شگرد جدیدی بود که پلیس مشهد با آن روبه‌رو شده بود. هرروز تعداد این سرقت‌ها در کوچه‌پس‌کوچه‌های هسته مرکزی شهر بیشتر می‌شد، تاجایی‌که واکنش رئیس پلیس مشهد را در پی داشت و سرهنگ احمد نگهبان، دستورات قاطعانه‌ای برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد.

کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد، زمانی وارد این گود شدند که مدتی از دوردور مکارانه اعضای این باند سرقت می‌گذشت. مأموران ابتدا به‌سراغ قربانیان این پرونده رفتند که در پی آن، اطلاعات خوبی از این افراد به دست آمد.

براساس اظهارات مال‌باختگان، متهمان دو نفر بودند و بر موتورسیکلت سبز جدیدی سوار می‌شدند که پلاک آن را با زنجیر و قفل می‌بستند. استفاده از ماسک بهداشتی برای شناخته‌نشدن، دیگر مشخصه مهمی بود که مال‌باختگان دراختیار پلیس گذاشتند.

در جست‌و‌جوی سارقان بامدادی

کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد با اطلاعات به‌دست‌آمده، مشخصات ظاهری سارقان را دراختیار همه گشت‌های انتظامی کلانتری‌ها قرار دادند.

هم‌زمان با شروع تحقیقات تخصصی، کارآگاهان، گشت زنی در مناطق آسیب‌پذیر را آغاز کردند. این گشت‌ها با ساعت‌هایی که متهمان سرقت‌هایشان را انجام می‌دادند، هماهنگ بود.

گشت‌زنی هدفمند ادامه یافت تا سرانجام حوالی ساعت ۴:۳۰ بامداد پانزدهم شهریور، یکی از تیم‌های انتظامی هنگام حرکت در محدوده خیابان شیرازی، به دو راکب موتورسوار طرح هوندای سبزرنگ که پلاک موتورسیکلتشان مخدوش بود، مشکوک شدند. آنچه حرکت این افراد را مشکوک‌تر کرده بود، حرکت موتورسواران خلاف جهت خیابان بود؛ درنتیجه مأموران به این افراد دستور توقف دادند.

فرار بی‌سرانجام

در این لحظه ترک‌نشین موتورسیکلت با پای پیاده از محل گریخت و دیگر راکب با موتورسیکلت فرار کرد که به‌دنبال آن، بلافاصله عملیات تعقیب‌وگریز آغاز شد. متهم موتورسوار بدون توجه به اخطار‌های مکرر پلیس با ویراژ دادن قصد داشت از محل بگریزد و در کمتر از پنج‌دقیقه در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان امام‌رضا (ع) تعادل موتور از از دست داد و نقش بر زمین شد که پلیس او را بازداشت کرد.

در بازرسی بدنی از متهم، دو دستگاه تلفن همراه هوشمند مسروقه کشف شد و متهم پس از بازجویی‌های اولیه با دستور مقام قضایی به اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی منتقل شد.

اعترافات صریح

متهم بیست‌ودوساله در چندین مرحله بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد و در رویارویی با ادله و تصاویر به‌دست‌آمده از او و همدست متواری‌اش، به‌ناچار لب به اعتراف گشود. این متهم تاکنون به بیست فقره موبایل‌قاپی در ساعات اولیه بامداد از افراد رهگذر در خیابان‌های هسته مرکزی شهر اعتراف کرده است.

وی به فروش گوشی‌های سرقتی به یک تبعه خارجی نیز اعتراف کرد. در ادامه این عملیات با اطلاعاتی که متهم دستگیرشده دراختیار پلیس گذاشت، فرد مال‌خر شناسایی و در اقدامی قاطعانه دستگیر شد.

عملیات برای دستگیری سارق متواری و کشف دیگر جرائم احتمالی متهمان با هماهنگی‌های قضایی ادامه دارد.

می‌خواستیم قسط‌های موتورم را بدهیم

به گفته رئیس پلیس مشهد، هنگامی‌که عملیات تعقیب و گریز با سارق آغاز می‌شود، این فرد برای اینکه مدرکی دراختیار پلیس نگذارد، دو گوشی سرقتی را لابه‌لای شمشاد‌های حاشیه خیابان می‌اندازد که از چشم مأموران دور نمی‌ماند و پس‌از زمین‌گیرشدن متهم، این گوشی‌ها نیز کشف شد.

سرهنگ نگهبان با هشدار به شهروندان که هنگام تردد در خیابان تا جایی‌که می‌توانند گوشی‌های گران‌قیمت خود را درمعرض دید دیگران قرار ندهند، تصریح کرد: با دستگیری متهم جوان این پرونده، این فرد اعتراف کرد که به‌تازگی اقدام به خرید موتورسیکلت قسطی کرده و از‌آنجایی‌که توانایی پرداخت قسط‌هایش را نداشته است، با همدستش این سرقت‌ها را طرح‌ریزی و اجرا کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->